• 13 februari 2024 Wethouder Gerben van Duin

Gerben van Duin is wethouder Welzijn, Jeugd en Sport in de gemeente Kaag en Braassem en kwam op onze VIRA-avond over zijn werk vertellen.

Hij schreef namens VNG mee aan het Nationaal Sportakkoord en legde met behulp van een levensloop banner de afspraken uit die moeten leiden tot gezondere Nederlanders.

Dat geldt voor elke leeftijd van de wieg tot het graf.

Bewegen levert een belangrijke bijdrage aan vitaliteit. Dat hoeft geen sport op topniveau te zijn, maar elke vorm van bewegen draagt bij aan fysiek en mentaal welzijn. Het vermindert stress en overbelasting.

Hij organiseert zinvolle acties voor het bevorderen van het algeheel welzijn door roken, problematisch alcoholgebruik en overgewicht terug te dringen.

Zorgkosten stijgen en overgewicht is volksziekte nummer 1, daarom benadrukt hij het belang van preventie.

Hij hield in een volle zaal een bevlogen pleidooi voor een gezonde levensstijl.

• 9 januari 2024 Jaarvergadering en Homo Sapiens John van der Willik.

We gaan het nieuwe jaar in met een voltallig bestuur. Quirien, Rita en Tineke zijn herkozen. Om 20.30 sloten we de jaarvergadering en kwam John vd Willik – ons niet onbekend – vertellen over ‘de Homo Sapiens’ een mensen soort van oorsprong uit Afrika,  waar alle mensen op de hele wereld van af stammen. John is een bevlogen mens, mede hierdoor werd het een interessante lezing!

Groeten Tineke Loos

• 12 december 2023: Kerstavond met muzikale bingo onder leiding van Jan van Der Salm

Nadat onze voorzitter Quirien de kerstavond met een woordje heeft geopend zijn we begonnen met een glaasje glühwein en een chinees buffet. Gevolgd door een bakkie koffie met een kerstkransje. Het tweede deel van de avond werden wij vermaakt met een muzikale bingo onder leiding van Jan van der Salm. Er werd veel gezongen en we hebben het heel gezellig gehad!

Een mooie afsluiting van het jaar!

Groetjes Tineke Loos